03 de desembre 2007

Ara si que feia temps que no escrivia....

Però no era per culpa meva. Sembla que quan vaig néixer un bocí de pulmó va decidir que em faria la guitza i aquest tros ha esdevingut una petita mandarina que vivia tranquil·lament en la meva pleura.. ves quines coses no ?. Doncs ara fa un mes, exactament el passat 5 de novembre, em varen operar a la Mútua de Terrassa, després de patir un retard d'unes hores doncs m'havien de fer l'operació el dia 31 i al migdia em notificaren que l'operació anterior s'havia complicat i que em passaven al dilluns després del pont de Tots Sants... quina castanya !!.

Haig de dir però que potser va ser millor, donades les circumstàncies dels dies festius, i que a partir del 5 tot va anar molt bé. Començant per l'operació : quin equiparro de cirurgia i quiròfan que te la Mútua, no debades es situa entre els primers 10 hospitals de l'Estat espanyol. La meva gratitud més especial als doctors Belda i Call i al seu equip. També haig de parlar de forma molt afectuosa de tot l'equip d'infermeria de la planta 8 (sense menysprear el d'altres plantes que no tinc el gust, i espero no tenir-lo, de conèixer), quina professionalitat!! em van tractar tan be la setmana que vaig compartir amb el Jose Antonio de Rubí a l'habitació 806B de l'edifici de la Mútua.

Quan algú diu que la sanitat pública no està be em sap greu, perquè ho fa en termes generals. Quan es parla del sistema públic de salut s'ha de particularitzar, no es pot generalitzar perquè el personal dels centres sanitaris, com a mostra el que acabo d'explicar, és fantàstic. Una altra cosa són els que gestionen el sistema o els proveïdors de serveis, que, uns i altres, no preparen aquest sistema per donar la resposta adequada a les necessitats reals de la societat actual.

I quan et veus en aquesta situació et dones tant de compte de la necessitat d'un bon servei públic de salut... només un comentari sobre el servei que dóna la Mútua de Terrassa i que jo no sabia. A aquest servei li podem dir "1921", perquè com he explicat abans vaig ingressar la nit del dia 30 i vaig tornar cap a casa el migdia del dia 31 i la factura que et donen perquè sàpigues que ha costat la broma va ser de 1.921€, cosa que em costava d'entendre atès que no m'havien fet gairebé res i, per tant, semblava una factura d'un hotel dels Emirats Àrabs. Quina va ser la meva sorpresa quan vaig passar per recepció el dia 9 després d'haver estat 5 dies ingressat, operat i cuidat : em van facturar 1.921€!! .Sembla doncs que van a preu fet passi el que passi, no se si això és just o no, no se si el sistema surt beneficiat o no, els nostres governants ho deuen tenir clar... em sap greu però que la persona que em va lliurar la factura i a la meva pregunta de si això era normal o no em respongués que no em preocupés que això no ho pagava jo que només era per informar-me... lògicament li vaig haver de dir que això no ho pagava jo, ho pagàvem tothom...

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Benvolgut Xavier, avui he pogut saludar-te personalment desprès dels teus dies de convalescència posteriors a l’operació. Com t’he comentat no ho sabia i quan t’he vist, amb la cara ja donaves ideas de com estaves. Vull que sàpigues que m’he alegrat molt de saber que tot havia estat un ensurt encara que amb uns dies en un”hotel” que no ens acostuma a agradar.

En quant als teus comentaris sobre la Mútua de Terrassa vull afegir-me ja que, com saps, ara farà dos anys, al febrer vaig estar ingressat durant nou dies desprès d’haver patit quatre ictus. Van ser gairebé seguits. El tracte rebut pels metges, infermers i infermeres, personal sanitari, en fi tothom va ser molt cordial. Xavier, la salut pública funciona i molt be. Quants països voldrien tenir una salut pública com la nostra?. Molts. Quin és el problema, al meu parer?. La manca de personal sanitari, de tots els graus: metges i metgesses, infermeres i infermers, auxiliars. On rau el problema?. Manca de cabals per poder pagar?. Be, és una qüestió que ara no discutirem ni solucionarem.
L’important és que estiguis de nou entre nosaltres i que la teva família et torna a aguantar!!!!.

Miquel Quintana

Àngel 'Soulbizarre' ha dit...

SALUTACIONS DE BLOG A BLOG

Unknown ha dit...

Hola Àngel (per que és àngel no ?) sempre és agradable anar al teu blog tan... complet (?¿)