01 de gener 2008

No regalis CONSUMISME!

Demà comença una campanya de Joves que em sembla molt addient i a la que personalment dono suport. Les recomanacions que ens fan són les següents :

Propostes per un Nadal no consumista:

1. Decideix prèviament quant vols gastar. Controla
el teu consum.
No regalis per regalar, pensa en allò
que els que estimes realment necessiten.

2. Regala joguines no sexistes, no bèl·liques i
solidàries.
No condicionis l’expressivitat dels infants.
Jugant també s’educa en valors de pau, igualtat i
solidaritat.

3. Compra els regals en botigues de comerç just i
de productes ecològics.
Que el teu consum no vagi
en contra dels drets laborals de la població del tercer
món i en contra de la protecció del medi ambient.

4. No et deixis enganyar per l’allau publicitari. Que
no decideixin per tu.
Que les grans empreses no
decideixin allò que vols regalar. Mantén el teu criteri.

5. Regala cultura. Llibres, música, entrades al teatre
o al cinema...
Promou la cultura i garanteix-ne un
accés equitatiu.

6. No utilitzis bosses o embolcalls innecessaris. Reutilitza
la decoració de Nadal i apaga els llums de Nadal quan
marxis de casa. L’administració ha de lluitar contra el
canvi climàtic. Tu també pots contribuir-hi.

Permeteu-me a més que avui us adjunti un vídeo que he trobat a You Tube de la gira que aquests quatre monstres de la cançó, en Serrat, el Miguel Ríos, el Víctor Manuel i la meva super admirada Ana Belén, van fer fa uns quants anys, al vídeo posa febrer del 2003 però jo hi vaig anar i em sembla que fa més anys, en tot cas els que us connecteu m'ho podeu dir... em sembla una peça molt addient pel primer dia de l'any...